torsdag 23 juli 2009

Tattoo your name across my heart.

Idag har jag fått en liten utskällning av min mamma.
Vi satt och pratade lite över en kopp kaffe, och så kom vi in på min Stockholmsresa som går av stapeln nästa vecka.
Vi kom in på Pridefestivalen.

Och så pötsligt säger jag till mamma :
Jag : Hade du älskat mej lite mindre om jag hade sagt att jag var lesbisk?
Mamma spottade typ tillbaka kaffet i muggen och spärrade upp ögonen.
Mamma : Vad fan säger du? Vad är det för dumheter? Vad har du fått det ifrån, tror du det på riktigt?!
Hon höjde rösten och såg lite ledsen ut.
Jag : Ja, men ärligt talat.. (Hann inte längre för hon avbröt mej..)
Mamma : Du är väl mitt barn oavsett! Jag älskar mina barn villkorslöst, oavsett, Agge! Det vet du väl? Jag kanske hade blivit lite chockad till en början, men jag skulle aldrig sluta älska dej!
Jag : Jesus! Chilla.. Tack för dom orden mamma.. Men jag sa faktiskt inte att du skulle sluta älska mej, jag frågade bara om du skulle älskat mej lite mindre.

Älskar dej, mami! :)
Hon tyckte att jag kunde komma imorgon med, och hjälpa till att hålla ordning på 19 småungar som ska komma på Isaacs poolparty.
Hon behöver hjälp, och jag ställer upp. Men först blir det buffé med StanfordThai. :)

Inga kommentarer: