söndag 7 juni 2009

Idag ska jag rösta. På vadå?

Idag ska man rösta.
Jag är väldigt kluven. Har pratat med min kloka lillasyster i telefon nu, hon är väl lite mer insatt kanske, än vad jag är. Hon har huvudet på skaft, så att säga. :)
Men jag vet inte. Jag vet inte alls! Det jag har röstat på förut känns inte alls som ett klart val idag, jag vet inte.

Och för mej är det inte frågan om nåt jävla Piratparti, tycker det kan vara den mest korkade idén som nånsin har funnits!
Jag anser att det finns så mycket mer att lägga ner energi på - skolor, vård, barnomsorg, miljö, jämnställdhet - kvinnors rätt och homosexuellas rätt etc. Kan hålla på i en evighet.
Men att få ladda ner eller inte. Det är absolut inte en fråga som är relevant för mej! Kanske beror på att jag är en av få som faktiskt inte laddar ner.. Men ändå.
Det kommer ändå aldrig att lyckas. Folk laddar ner fast att man inte får. Folk knarkar fast att man inte får. Folk stjäler fast att man inte får.. Folk kör för fort, fast att man inte får..

Alternativet är ju att rösta blankt. Det vill jag inte göra egentligen, och om jag gör det, så gör jag det inte för att jag inte bryr mej! Utan det är isf för att jag inte vet vart annars jag ska lägga min röst.
Jag vill lägga min röst på ett parti som värnar om Sverige. Och jämnställdhet. Och miljön. Och våra gamlingar och våra barn. Skolor, vård..
Om man hade plockat några punkter från varje parti så hade vi fått ett jättebra parti!

Usch, fan vad svårt.
Att göra tills nästa gång : Skapa ett eget "piratparti".
Vilka hade röstat på Angeliqa-partiet? :)

Måste komma på en bra slogan.

Inga kommentarer: