måndag 29 juni 2009

Hey, you crazy bitch.

Dagen började med att jag skulle stiga upp, som vanligt, och brygga kaffe. Vattnet i köket var borta.
Gick ut till toaletten. Vattnet borta.
Tjena.
Fick borsta tänderna i bubbelvatten. Gott.

Har nyss kommit hem från min handling.
Ikväll blir det kycklingröran i smördeg, med en god sallad till. Och imorgon ställer jag till med pastasallad med kycklingfilé, fetaost och annat gott i!

Fan det är nästan godast att äta kall mat när det är så varmt ute.
Hörde på nyheterna i morse att vecka 28 (när jag är helledig) så ska det fina vädret ta en paus. Varför är jag inte förvånad? Soltimmarna jag har fått se de dagarna jag har haft semester är lätträknade! Och jag får nästan en tår i ögat när jag tänker på det. Men väderflickorna kan ha fel, de med..
Har ju mer semester, lite vecka 29, lite vecka 30, 33 och 34.
Och så har jag möblerat om semestern lite grann nu, så Johan och jag ska kunna stanna i Stockholm i tre dagar.
Alltså, vi åker på torsdagkvällen, sen har vi hela fredagen och hela lördagen och så åker vi hem på söndagkvällen.
Perfekt. :)
Storstad. Mm, jag längtar!

Tur man har en sån snäll Nettan på sitt jobb. Förra året när semestern var bestämd för länge sen, bad jag att få åka till Turkiet. Bad henne fyra dagar innan vi skulle åka, tack vare att jag har en impulsiv mamma. ;)
Nettan fixade. :)

Inga kommentarer: