onsdag 6 maj 2009

Jävla tåg!

Min söta arbetsledare gick runt och frågade oss om vi ville jobba två timmar på söndag. Två timmar. Lätt!
Snäll som jag är så tackade jag ja, och tre andra. Två timmar hit eller dit spelar väl ingen roll, det är dessutom lite OB på helgen.
Fick gå en timme tidigare idag, bara för det. Vad händer då? Tåget blir inställt. Ovanligt, när jag ska göra nånting! Jävla irriterande.
Men det kom en buss till slut, en ersättningsbuss. Och för en gångs skulle sket chauffören fullständigt i att vänta på andra ressenärer, han bara körde. Han tyckte att det var illa nog att vi hade fått stå ute och frysa i nästan en halvtimme.

Sitter nu och väntar på att papi ska ringa. Tydligen så förvandlades en kopp kaffe till att gå ut och äta på Kina. Min kusin har knepiga idéer.
Jaja. Det blir nog bra! :)

Inga kommentarer: