lördag 2 maj 2009

En dag i solen.

Denna dagen har varit helt underbar! Vädret har varit jätteskönt och shoppingen var mysig. :)
Marie, jag och Alvin gick på stan och kikade, gosade och handlade kläder.

Värre trafik än den inne på Gina har jag inte sett på länge! Det var en hel del REA, så det berodde nog mestadels på det. Men folk är verkligen tokiga, och Gina i Växjö har ett rätt kasst kösystem, för köerna liksom splittar sej. Så när man har stått i en kö i 20 minuter, så kommer det en hel drös och tränger sej, bara för att de har köat lite vid sidan om.
I alla fall, det var på Gina jag fick tag på flest fynd. Att prova kläderna var det inte ens att tala om, Marie stod på utsidan för hon kom inte in med barnvagnen. Så mycket folk. Och jag som lovade mej själv att aldrig köpa chinos. Nu är det gjort. Jag tycker att chinos är ganska fult, egentligen.. Men efter att ha sett lillasyster i sina så tänkte jag testa. :) Bekväma var de i alla fall, och det är ju minst lika viktigt som att de är snygga! ;)
En fullproppad påse från Gina blev det, och lite småplock från Lagerhaus. :)

En väggklocka till mamma, en svart. Hon har länge velat ha en till sitt svart-vita, nya, fina kök. Och se, en sån snäll och felfri dotter hon har!
Berättade om mina drömmar och planer om Malmö, och hon var mer förstående än vad jag nånsin hade anat! Så det kändes skönt. :)
Grillat, mysit och kollat på Robinson. Och nu är jag hemma. Det blir musik och målning av naglar nu.

Inga kommentarer: