tisdag 28 april 2009

The virus of life.

Jag har förresten gjort en jävligt god gärning idag! Flera gånger har en liten pojke stannat mej och frågat om jag vill köpa en majblomma. Jag har varje gång varit antingen på väg till gymet eller ifrån gymet, så jag har inte haft pengar på mej. Ingen annan anledning.
Jag tycker i själva verket att de är duktiga som står dag ut och dag in och försöker skramla ihop pengar. Men jag har aldrig haft några på mej.
Och så idag, när jag skulle handla frukt på Willys så såg jag två små tjejer som stod och sålde. Så jag bad tjejen i kassan att jag skulle få en 50-lapp över, så att jag kunde köpa en majblomma var av flickorna. Vilket jag gjorde. De blev så glada att jag tog en var, så att jag inte bara tog av den ena. Hade ju känts dumt!

En dekal som jag motvilligt klistrade på Johans bil, och en som åker upp på kylskåpet. Bara för att, liksom!

Inga kommentarer: