söndag 19 april 2009

Loppis! :)

Hemma från vår dagstur till Ronneby brunnsparks loppis. Det gick väl kanske inte riktigt som tänkt, men det gick. :)
Marie och jag åt god mat igår - nyttomat, och sen kollade vi halft om halft på Robinson innan vi gick och la oss.
Imorse steg vi upp, laddade som fan för att sälja bebiskläder! Haha. Hämtade upp Sofia, och nästintill hotade henne, att ingenting är prutbart och att hon måste hålla sej till det. Uppfattat och klart.
Vi hann inte ens komma dit förrens folk slet i lådorna, och de var helt tokiga! Men det där med att man inte får pruta på en loppis.. Haha.. Marie var och parkerade bilen när Sofia och jag stod kvar själva, och vi märkte redan efter första "kunden" att detta inte håller. ;)
Fick ringa Marie och säga att vi måste vara snälla, om vi vill få något sålt över huvudtaget.
Summan av det hela är att hon åtminstone gick ca 700:- plus, och det är ju inte så tokigt för att vara första gången! Jag ska nog också ner någon gång, med gamla kläder och prylar, för folk är verkligen galna.
Frös som ett as gjorde jag däremot, fick låna sockar av William, haha, och sen fick jag gå och sätta mej en stund i bilen och värma fossingarna och hämta en filt.
Johans mamma hade fått nys om att jag var på loppis, så hon och hans syster kom ner, och de hade tagit kaffe med sej till oss i kylan. :) Snällt, för det kaffet som Marie bryggde imorse tog slut väääldigt snabbt!

När jag kom hem hittade jag min man i soffan, han var på fest igår. Men han hade struntat i att gå ut, och gått hem hit istället. Puh, säger jag då. :) Bättre att man håller sej hemma! ;)
Nu ska vi bort till Willys och handla, idag blir det tacos, men tacosallad för min del då. Och ja, jag har redan ätit det i veckan, men det är både nyttigt och gott så jag äter det igen!
Hej!

Inga kommentarer: