söndag 1 februari 2009

Och doktorn sa..

Sådär, nu är jag hemma och tänkte uppdatera lite.
Igår ringde mamma på morgonen, orolig över mitt hjärta. Jag åkte hem, och efter en stund ringde hon akuten och de ville att vi skulle komma in.
Rädd och nervös som jag som sagt är för läkare, så tog jag mej i kragen och åkte in. Med mamma då.

Fick göra ett EKG för att mäta mina hjärtljud, och det var precis som jag hade beskrivit det. Det tar en kort paus, och sen slår det dubbelt så snabbt för att "hinna ikapp", typ.
Doktorn sa att jag har en förändring på hjärtat. Mammas min var obetalbar! Hon stirrade på mej, och gapade men fick inte fram ett ljud. Doktorn var tyst.
Efter det la han till att det är helt ofarligt. Mamma stängde munnen och kom tillbaka till verkligheten. :) Söt är hon. Har nog inte sett henne så stirrig på länge, faktiskt.

Har inte detta med hjärtat försvunnit tills på onsdag så ska vi komma tillbaka.
Men det kändes genast bättre av att ha kollat upp det! Jag var så lättad när jag gick därifrån, mamma med.
Blev så att jag stannade över hos mamma och myste istället för att gå på tjejfesten som jag hade sett fram emot. Tråkigt, men det kan inte hjälpas!

IKEA blir det heller ingenting av idag, med tanke på att Marie fortfarande är dålig. Men vi kanske tar det tills nästa helg, så vi har något att se fram emot i alla fall. :)

Nu - duschen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad hemskt det låter!
Förstår om det måste kännas skönt att höra att det var ofarligt!

Anonym sa...

Du saknades på tjejfesten, men jag förstår dig!! Du få va rädd om dig nu!! Vila o ta de lugnt!! <3