måndag 9 februari 2009

Elektriker!

Jag måste bara berätta en sjukt kul grej! Kan bara starta med att säga att det är så förbannat typiskt mej. I alla avseenden!

Jag har fått en fin taklampa av Johans ena syster. Och eftersom jag aldrig har haft en lampa i mitt datarum fick jag idag idén att hänga upp den där inne, så länge liksom. Det är NU det roliga börjar.. :)
Jag ställer mej på en av mina bar-stolar i det för övrigt bäcksvarta datarummet. Vinglig som jag är ska jag försöka pilla i sladden i hålet i taket. Mm.. Hinner inte ens nudda kontakten mot den som sitter i taket förrens hela datarummet lyser upp och blir blått i en hundradels sekund, och sen säger det PANG! Och efter det slocknar hela lägenheten. Observera - HELA lägenheten! Utom köket. Jag slänger lampan på golvet, livrädd. ;) Och sen känner jag mej ut i köket, där jag vet att jag har mobilen. Får upp den, bläddrar mej fram i telefonboken. Vet inte ens vem det är jag letar efter, men tydligen ringer jag och Jennie svarar. Värt att tillägga är att jag PRECIS innan hade skrivit henne ett SMS och frågat om hon har en borrmaskin jag kan få låna. ;) Men samtalet lät ungefär såhär :
- Jennie, det har hänt en grej.. Jag har gjort nånting dumt.
- Haha. Vadå? (Hon låter inte ens lite förvånad).
- Jag har fått hela lägenheten att slockna. Jag har inget ljus.
- Haha! Så har jag med gjort en gång. Har du några proppar hemma?
- Vad är det? Vad ska man ha det till?
- Haha! Jag kommer. Sätt dej i köket där du har lyse, så kommer jag. Okej?
- Ja..
Två sekunder senare kommer hon och Mårten med borrmaskin och proppar! Mårten trixar lite, och voila! :) Jag har ljus i ALLA rum, inklusive datarummet, plus att han har borrat upp mitt vinställ i köket. Så det är inte längre ett hemmabygge. Fan, vilken händig karl! :)

Tack. Tack för att ni kom med så kort varsel! :)

Beyonce - Halo

3 kommentarer:

Jennie ♥ sa...

hahahahah .. :)
typiskt dej !

Anonym sa...

Hahaha så blond :P

Anonym sa...

Hehehe. Underhållande läsning!! :)