tisdag 6 januari 2009

Q8 - favvisar.

Jag tror jag kan ha kommit på varför min mobil dröjer. Mitt nuvarande abbonemang löper inte ut förrens i april, men det är okej att förlänga tre månader innan. Jag kommer nog få vänta ett par dagar extra, för den skickas nog inte förrens det har gått tre månader innan exakt. Eller är jag knäpp nu? Försöker hitta en förklaring, haha, jag vill ha min snygging-telefon nu!

Pappa - jag riktar mej till dej nu. Gick in på pokern nu en stund, eftersom jag inte kunde sova. Och jag blev chipleader ganska snabbt, det var en sit&go fem-mannaturnering.
Och jag hade typ 2000 i min stack, och de andra mellan 400-600 i marker var. En höjer mej innan flopp med 100. Jag synar, för jag hade en Q8 spader. (Malins favvis ju.) :) Och så får jag färg på floppen. En går all-in och jag kan ju inte annat än att syna. Right? :) Jag vann, givetvis.
Men sen kom idioten tillbaka till bordet i chatten och skulle bara säga till mej hur korkad jag var som gick med på en höjning på 100 pre-flopp. Var det så jävla dumt eftersom jag satt med biggen?? Indirekt synade jag "bara" med 80. Var det korkat, papi? :)
Om det är något som är korkat så måste det väl ändå vara att han betar så hårt när det ligger färgdrag på bordet, när han själv bara sitter med par i sjuor, och resten är överkort?

Vad hände med magkänsla? :) Man måste ju värdera korten rätt!

2 kommentarer:

Malin Khazaal sa...

papi: Du, kära dotter har helt rätt när det gäller den handen. Om du har flyt(du var ju stark chipleader), du har stora blind och det inte kostar mer än 80 till att gå med = självklart, Har man inte starkare kort än par i 7 och spelar på det viset ska man nog lära sig lite mer om poker. Dåliga förlorare kommer vi alltid att stöta på , så är det bara. Bara ge dem vad de tål och följ din magkänsla, min lilla ängel.

Anonym sa...

Jag tror oxå på den förklaringen till telefonen ;)