lördag 29 november 2008

God jul!

Är precis hemkommen, har ställt mej i en dusch och är redo för Desperate Housewives. Det måste vara världens bästa tidsfördriv. :) Men jag är helt slut efter denna dagen, så jag ska bara ta det lilla lugna och somna i soffan.
Tänkte pallra mej ut till Marie och uppskatta allt hon sliter med, hon har skickat ut inbjudningar till adventsfika. Och jag hade på känn att jag hade något på min to-do-list imorgon, men det ser inte så ut. Har i alla fall fortfarande inte kommit på vad det skulle kunna vara, så det blir att spendera ett par timmar hos Marie, och sen vidare och hälsa på mami kanske?

Om dagen :
Johan kom hit kring tio, då stor jag i pyjamasbyxor och sminkade mej. :) När vi skulle åka så fes han i hallen, och det var fan så illa att jag klöktes. En gång, två gånger och tre gånger. Fick gå ut i köket och Johan fick kasta ut min jacka och mina skor, för jag kunde fan inte stå ut. ;) Förlåt Johan, men umgås man med mej får man räkna med att det kanske hamnar här. ;)

Sen vidare och mötte upp pappa och Malin, och sen bar det av. Vi stannade och fikade hos Ale, vilket var väldigt mys. :) Sen stack vi in till Växjö stad för lite shopping. Har varit duktig med att inte shoppa till mej själv idag, dock. Har köpt mej världens härligaste tumvantar, och ett par nya lite tjockare strumpbyxor. :) Men annars försökte jag lägga band på mej. Blev inga uggs, hittade inte..
Fick lite julklappar inhandlat, men det var inga mängder. Har ju hela december på mej, så jag ser ingen anledning till att stressa. Jag ska inte skapa problem, som sagt.

Vi åkte vidare hem till Ale för att fika lite till, och vi har faktiskt åstadkommit en väldigt fin sak idag. :) Nämligen att vi alla tillsammans har "skapat" ett nytt uttryck, som jag känner på mej att vi allihopa kommer att missbruka.
Exempel :
- Den tröjan vill jag ha!
- Nä, den tröjan är sååå 98!
:) Ni hajar grejen? Pappa blev genast förtjust och det har han kört med hela dagen!
- Pappa, denna önskar jag mej i julklapp!
- Men Agge då, den är ju bara såå 98!
:)

Ah, sen i alla fall skulle vi hämta en stol i Mörrum på vägen hem, som Johans syster hade köpt, och det visade sej att det behövdes en kombi för att transportera den hem. Men med lite våld gick det, Johan fick dock sitta upptryckt när han växlade. ;) Men det gick! Han fes i bilen igen btw, och det enda jag kunde tänka var "andas genom munnen, Angeliqa, andas genom munnen.." ;) Jävla dej!

Hem, lämnade stolen till Nettan, sprang in och sa hej till mamma och familjen, (de satt och slog in julklappar, hihi), handlade lite på Citygross - vårt nya ställe, sen hem och nu sitter jag här. Redo för att möta kvällen. En öl och lite DH, sen sängen.
Ska jag ta en risk ikväll förresten? Köpte ananas, jag var så jävla sugen.. Ja, jag tar risken.. ;)

Tack för en superdag! :) Puss!
En sista sak - visste ni att min älskade storasyster läser min blogg i snitt varannan timme för att se om det har hänt något nytt? ;) God, I love you..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en helt perfekt dag!

Btw, kan man köpa 24 färdiga små paket?! Var!?

Anonym sa...

Tack ska du ha, jättemys var det! :)
Saknar dig redan! Hälsa Johan.
Puss Ale