söndag 5 oktober 2008

Farmor.

Lite summering av helgen som gått.
Fredag och lördag, massa mys med Tobias. <3 gay-love och Martin-love. Det gillar vi.
Idag har jag vart ute hos min älskade farmor. Det var längesen, och jag har haft ångest över henne. Hon var så glad att se oss!
Farbror Fyllo funderade länge på hur jag skulle kunna arbeta med strumpbyxor, klänning och heels. Jag svarade enkelt att jag inte tänkte jobba, jag skulle kela farmor. Så blev det.
Vi gjorde kvinnogörat. Fixade i köket, jag hängde upp all hennes tvätt och vikte det som var torrt. Sen hjälpte jag henne med mat, diskning etc.
Emellanåt var hon tvungen att gå och lägga sej för att vila, och då var jag inte sen med att hänga efter - finns inget mysigare än att krypa ner och prata minnen och kela med farmor.

Detta är en av många anledningar till att alla borde känna min farmor Reseda :
Vi låg och pratade i sängen. Så berättade farmor om en tant som inte tog emot sina barnbarn när de stod utanför dörren i ösregnet.

Jag : - Fy.. Så skulle du aldrig gjort mot oss, farmor!
Farmor : - Nehej, aldrig i livet! Jag hade tagit in er för alltid.
;)
Så söt.
Jag : - Vilken elaking till tant!
Farmor : - Kärringjävel.

Min farmor är min största förebild, hur hon lyckas med allt är för mej en gåta. Hon är den som håller ihop hela vår släkt! Hon är spindeln i vårt nät. Och hon är alldeles underbar, tanten! Alla älskar henne mer än livet, och alla gör allt för att hjälpa henne med det ena och det andra. Det är kärlek.
Farmor - Jag älskar dej över allt annat! Du är det finaste man kan önska sej! Tack för att du finns. Hade inte du funnits hade inte jag funnits.

Fick ett par duntofflor av henne med, uppskattat för mej som alltid är så fucking frusen från head to toe. Älskar dock mina socks som svärmor har gett mej, men de är skitiga nu och har tappat all sin glans. :) Tvätta dom kanske? Då har jag dunisarna som ett alternativ.

Måla naglarna nu, sen krypa ner i sängen med en bra film att somna till, och ett glas cola. Min disk tar jag imorgon. Eller en annan dag.. Är så trött att ögonen går i kors.
Älskling fyller år imorgon med, så det blir en snabbvisit efter jobbet. Utan paket, dock. Jag vet, vilken hemsk flickvän jag är då, men det är kanske så att jag har ett paket på väg? Jag kan inte göra det snabbare! ;P

Spinnerette - Valium knights.
Så sjukt bra, Brody! Allt hon gör lyckas hon med! Love her!

God natt, på återseende!

2 kommentarer:

Jennie ♥ sa...

Saknar mormor , tänk o bara få mysa och vara "lillan" igen ! täänk så sköööönt !älskar henne något otroligt !

Anonym sa...

hahah awww! Du är så fin! Jag vill också ha en sån kärleksfull familj :D


/ Lina