fredag 19 september 2008

Pip och gnäll.

Dude, måste allt roligt alltid hända samtidigt?!

Åh, fan vad tråkigt. Nu känner jag mej gnällig igen, men det är faktiskt jättetråkigt.. Nu är det så att jag har jobbat sen i söndags - heltid. Imorgon kommer min första lediga dag.
Och det känns som att jag blir sliten och dragen hit och dit, alltid på min lediga tid. För övrigt brukar jag tycka om att vara iväg när jag är ledig, just för att jag ska vara ledig. Slippa vara hemma en hel helg, det är inte så kul.

Men som denna helgen önskar jag att jag hade fem lediga dagar, minst. För nu hade jag lovat att jag skulle åka ut till pojkarna Pettsson, det gjorde jag igår för att jag inte hinner i helgen.
Och så vill jag träffa Marie, som jag inte har träffat sen Willes födelsedag. Jag vill hinna träffa Tobbe, och hinna fira hans lillebror som har fyllt 18.
Jag vill hinna träffa Johan.
Jag vill hinna träffa mamma, som fan.. Saknar henne, det gör jag alltid, mammagris som jag är.
Jag vill hinna träffa pappa, Malin, Jennie och Albin.
Jag hinner inte allt detta, det säger sej självt eftersom dygnet bara har 24 timmar. Ibland önskar jag att man kunde klona sej.

Hur jag än prioriterar så prioriterar jag fel, och med det menar jag inte att det är någons fel. Idag ska jag träffa Johan. Det har jag lovat. Imorgon ska jag in till stan, som jag alltid gör när jag är ledig. Ska shoppa lite, hitta någonting till Simon, köpa lite dricka till mej själv. Sen när Tobbe har slutat jobbet ska jag åka med honom hem direkt. Söndag ska jag tillbringa med Marie.

Fick ett telefonsamtal igår av pappa, han ville komma till Karlskrona och att jag skulle hänga med på någonting kul. Typ bowla, äta ute och umgås en hel dag.
Jennie SMS:ade idag och sa att hon hade bestämt med pappa, och att det blir att äta kräftor imorgon, bowla och ha en heldag. Jag fick tacka nej, för jag ska till Simon. Tro mej, jag vill verkligen till Simon. Jag vill verkligen till Tobbe!
Samtidigt har jag tjatat och tjatat om en kräftskiva hur länge som helst nu. NU kommer den, och då kan inte jag. Sånt är roligt.
Mamma kan jag inte träffa alls i helgen, det gör ont.

Är det någon som jag hade behövt träffa (och som absolut hade behövt träffa mej) är min älskade farmor. Men det hinner jag inte. Skäms nästan när jag säger det. Ska ta en heldag med henne snart, Jesus vad jag saknar min farmor..

Ser fram emot Tobbe, Simon, Johan och Marie i helgen i alla fall! :)
Pip och gnäll. Men det är lite mycket nu bara. Det är fan inte lätt att vara poppis, dude! Det är inte lätt att vara jag, helt enkelt.. ;)

Vinner jag mycket på pokern idag ska jag köpa båda mina klänningar imorgon. Fast jag har en känsla av att jag kommer köpa båda två i alla fall, om jag känner mej själv rätt.. :)

Inga kommentarer: