söndag 31 augusti 2008

Lördagen.

Shoppingen gick sjukt bra igår, det första vi gjorde var att åka ut till Skopunkten. Där hittade jag ett par supersnygga svarta pumps och ett par stövletter som jag köpte. Pumpsen var bara så rätt, ännu ett par babies som jag älskar!
Sen vidare in to the big city, Mikaela bara försvann hela tiden och sen helt plötsligt försvann Lina med, men vi hittade varann varenda gång. Johan va min söta lilla packåsna, han gick och bar alla mina kassar så vänligt så. Och stackars Tobbe jobbade. Men vi gjorde han sällskap lite då och då, snyggingen.. :)
H&M hittade jag en svart jättemysig typ olle, fast en kort. Svårt att förklara, men skitsnygg i alla fall. Och sen lite linnen, halsband och en scarf. Och sen - precis när Johan och jag skulle bli hämtade så gick vi igenom H&M en gång till. Och då blev jag kär. Tokkär. En knallröd jacka/kappa - midjekort med sjömansknäppning. Fanns bara två kvar, varav en var i min storlek. Velade fram och tillbaka, funderade och frågade, men innerst inne fanns det ingen tvekan. Så jag köpte den. ;) Den är så snygg att hade jag inte köpt den hade jag inte kunnat sova på flera nätter, jag bara älskar den!

Självaste barnvaktsjobbet, om man nu kan kalla det så, gick jättebra. Wille är så lugn och duktig och Lollo är stor nu, så henne behöver man liksom inte passa. Vi satt och kollade lite på film, hämtade kebab, Johan och jag tog en runda poker. Tänker inte spela mer på ett tag nu, har bara förlorat de senaste dagarna. Det är inget kul, Johan!
Det va i alla fall underbart att få träffa både Wille och Lollo - har saknat dom så. Känns dock lite märkligt att Lollo är så stor nu, tonåring.. Världens finaste tonåring.
Så sa Johan igår att han tycker det är lite synd att hon är så stor nu, eftersom nu kan vi inte prata "över huvudet" på henne som vi gjorde när hon var liten, då pratade vi engelska så att hon inte skulle fatta. Den gubben går inte idag! ;)

Taxifärden hem inatt var ju skoj - vi körde på nånting. Troligtvis en räv. Jaså.

Nähä, nu ska jag klä på mej, sminka mej och dricka mitt svindyra kaffe som jag nyss köpte. Bistro! :) Sen ska jag pallra mej ut till mamma, om jag orkar, och sen blir det världens bästa Bingo hemma hos Jennie. Vi ska spela Bingolotto och äta kräftor - vi slår allt i en smäll. Mest ser jag fram emot Bingot, det kommer bli skitbra!

So long!

1 kommentar:

Anonym sa...

-Oj då, det var en räv-
-Jaså?-

Haha :D